<< vissza

Kisgalambfalva - Székelykeresztúr

reggel
Reggeli készülődés

A megszokott eső mellett reggeli, fogyó erős, növekvő bátorság.
Kisgalambfalva református temploma felé vesszük az irányt. Kissé aggódva figyeljük a patkolatlan csitkókat, de az idő kivirult, nincs mitől tartanunk. A barátságos fogatosok pedig folyamatosan mondogatták, esőt kapunk. A kisgalambfalvi református templomban apró szeretetvendégséggel vár bennünket Szabó Margit, a napi lelki útravalót viszont Incze Attila ref. lelkész adja, aki Sütő András és Kányádi idézetekkel tűzdelt templom ismertetőjében tesz hitet a szülőföld és a székely nép szolgálatának fontossága mellett. Szalagtűzés a vándorbotra, tovább……

Némi tankolás a közeli magazin mixt-ben, hiszen az ebédet az
Omlás-tetején tervezzük, pontosabban a Galat-vára alatt. A vállalkozó kedvűek felkapaszkodtak a vár egykori helyére, a kökénybokrok a kilátást már takarják. Nem baj, hiszen annyi szép völgyet láttunk folyamatosan.

Kisgalambfalva
Emlékezetes találkozás
Becses emlék
völgy
A Nagy-Küküllő völgye
Tisztás
A keresztúri medencére tekintő tisztást választottuk ki az ebéd helyszínének. Gyapjas Karcsinak hála (iszunk megint az egészségére) jól passzol a többféle mangalica szalonnás katona meg a remek szalámi a friss kenyérhez és a finom „kupás” paradicsomhoz. A napsütésben nevetgélve nézegetjük a Székelykeresztúr mögött formálódó viharfelhőket.
Akadálypálya
A felhőszakadás előtt közvetlenül majdnem megfizettük a patkók árát kamatostól (a patkolatlan csikó képében), szerencsére sikerült megtartani a megcsúszó állatot, a fogatosok visszarántották a lecsúszni akaró szekeret az iszonyatos sáros erdei útba.
Magunk is patkolatlanok voltunk ...

ránk sötétedett

Az ömlő, áradó, az erdőt misztikus függönybe burkoló zivatarban mást nem tehettünk, elnöki szinten pálinkázni kezdtünk és nótára gyújtottunk.

Sóskúton ereszkedtünk be a városba, ahol az unitárius szálláson nt.
Szombatfalvi József várt.
Megtartottuk a Kányádi Sándor szavalóversenyt, amelyen 21 fő indult és versenyen kívül Nagytiszteletű Úr még egyet hozzátett. (
Harmat a csillagon)

A zsűri a fiatal kategóriában Csordás Ildikó és Skribanek Soma részére adott első díjat (A kecske és a Nyergestető című versek szavalatáért), míg a felnőttek közül Berta Nóra Fától-fáig versmondása emelkedett ki.